rose petal macroalgae

Discussion in 'DBTC - Other' started by bluenassarius, Feb 22, 2008.

statistics
No Transactions
None
Please email your web administrator with a link to this thread if you want to add this thread to the DBTC database!!
  1. TimTen

    TimTen Guest

    I would like to give some a try.
     
  2. got you down tim.

    anybody else? this is some beautiful stuff. when it grows out and you look at it from top down it looks like a open rose
     
  3. Mr. Ugly

    Mr. Ugly Past President

    Me, me! Pick me!

    I'll put it in the frogfish cubicles :D
     
  4. lol, ok norman you got it :) hey you still have frogfish? :) i've never seen em when i was over :p
     
  5. Elite

    Elite Guest

    I would like some when I have my tank up and running.
     
  6. Mr. Ugly

    Mr. Ugly Past President

    [quote author=bluenassarius link=topic=3162.msg35179#msg35179 date=1204007382]
    lol, ok norman you got it :) hey you still have frogfish? :) i've never seen em when i was over :p
    [/quote]

    Hehe... thanks!

    Frogfishes are in the 2 middle compartments on the cubicle tank. Probably too much coralline and other algae in there for you to see them, haha.

    Here's a pic I just took of the wartskin (A. maculatus). He was black with red dots when I got him. He lost his juvenile coloration and turned into this color morph.

    [img width=1000 height=692]http://i17.photobucket.com/albums/b76/Mr_Ugly/fish/DSCN2243.jpg[/img]

    Can't get a pic of the A. pictus. He's hiding in the back of his compartment.
     
  7. holy cow. thats a cool fish! you gotta give me the frogfish tour next time. what are you feeding them?
     
  8. Mr. Ugly

    Mr. Ugly Past President

    Yep, come on over!

    I've been cutting up pieces of Ocean Nutrition gel cubes for them. I used to give them pieces of fish market shrimp, but haven't done that in a long time. Seem to be doing pretty good with the gel cubes.
     
  9. i thought they eat live food only..
     
  10. Mr. Ugly

    Mr. Ugly Past President

    Tank needs cleaning so kinda blurry...

    [​IMG]

    They normally eat live food, but you can train them to take frozen food if you're patient.

    I start with live ghost shrimp skewered on some fishing line. After a week or so I freeze the shrimps and use the fishing line again. After the frogfish gets used to non live ghost shrimps, I sneak in some other type of food.
     
  11. Qwiv

    Qwiv Guest

    Please put me on the list for a piece. I love the Macro.
     
  12. [quote author=Mr. Ugly link=topic=3162.msg35189#msg35189 date=1204010341]
    Tank needs cleaning so kinda blurry...

    [​IMG]

    They normally eat live food, but you can train them to take frozen food if you're patient.

    I start with live ghost shrimp skewered on some fishing line. After a week or so I freeze the shrimps and use the fishing line again. After the frogfish gets used to non live ghost shrimps, I sneak in some other type of food.
    [/quote]

    nice coloration on that fish. have you kept it in a reef before? i like how they corner their prey then gobble em down. it's soo neat!

    got you down for a piece qviv
     
  13. Mr. Ugly

    Mr. Ugly Past President

    I've kept others in my 72 reef, but not this particular guy.
     
  14. Roc

    Roc Guest

    Any of this available
     

Share This Page